Villkor

Leveranstid

Vi försöker alltid leverera din beställning så snabbt som möjligt. Alla produkter på vår hemsida har en beräknad leveranstid angiven i antal arbetsdagar (helgdagar räknas ej). Om denna inte skulle stämma kontaktar vi dig med en ny leveranstid. Har vi en vara i lager skickar vi den normalt samma dag eller dagen efter. Om du beställer flera produkter försöker vi samleverera dessa i så hög grad som möjligt.

 

Fraktsätt

När du handlar hos oss levereras dina varor säkert med DHL. För att spara på miljön försöker vi samskicka i så stor utsträckning som möjligt. Paket upp till 20 kg skickas till ditt närmaste DHL Service Point utlämningsställe, och paket över 20 kg skickas till din närmaste DHL-terminal. Du blir aviserad via SMS när din beställning finns att hämta. Produkter märkta med “Nedladdningsbar” levereras elektroniskt till dig via epost till den adress du anger vid betalning.

 

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.

För att utnyttja din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Returinformation

Vill du ångra ett köp skickar du ett mail till oss på musik@musikanten.org.  Du får sedan instruktioner via epost om hur du skall gå tillväga med din retur. Vi förbehåller oss rätten att vid retur av vara göra ett värdeminskningsavdrag om varans status har förändrats i sådan mån att den inte längre går att sälja till annan kund utan att göra avdrag på försäljningspriset.

Vid retur ska varan förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande emballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Tänk på att inte fästa några adresslappar direkt på originalförpackningen utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Observera att du som kund betalar returfrakten till oss, och kostnad för retur är beroende på vad det är för produkt som ska returneras. Vi återbetalar dig så fort som möjligt efter att vi tagit emot returen och kontrollerat dess status. Återbetalning sker alltid.

Garantier

Musikproffset.se lämnar 1 års produktgaranti, med undantag för begagnade produkter där garantitiden är 6 månader. Vissa specifika produkter omfattas av en längre garantitid, exempelvis vissa digitalpianon. Är du osäker på hur lång garantitiden är på en viss produkt kan du givetvis kontakta oss. Alla våra produkter omfattas av konsumentköplagen. Aktuella villkor finns på konsumentverkets hemsida.

Betalningsalternativ

Visa/Mastercard:

Att betala med Visa/Mastercard är det enklaste sättet att handla online. Betala med ditt Visa eller Mastercard för att undvika avgifter och få din order expedierad så fort som möjligt. Alla transaktioner sker givetvis krypterade och sker säkert via Klarna.

Klarna Faktura:

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Betalningstid – alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från se
  • Möjlighet till delbetalning**

Betalningsvillkor

Kredittiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen.

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkorHär hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.